Jäsenilta helmikuussa 2012

Kevään ensimmäinen jäsenilta järjestetään valtion erikoiskirjastossa, Celiassa to 9.2. klo 18 (-n. 20). Tilaisuudessa palkitaan Vuoden koulukirjastonhoitaja 2011 sekä tutustutaan Celian toimintaan. Pientä iltapalaa on myös tarjolla. Ilmoittautumiset viimeistään ma 6.2.12 osoitteeseen henna.yliharsila(at)espoo.opit.fi.

Celia tarjoaa kauno- ja tietokirjallisuutta ja oppikirjoja ääni-, piste- ja elektronisina kirjoina kaikille, joille tavallisen painetun kirjan lukeminen on vaikeaa. Olipa lukemisen vaikeuden aiheuttajana sitten lukihäiriö, näkövamma, vanhuuden heikentynyt näkö tai lihaskunto tai muu vastaava syy, Celian kirjat tarjoavat mahdollisuuden kirjallisuudesta nauttimiseen ja tiedonhankintaan. Celian kauno- ja tietokirjojen lainaaminen on maksutonta, ja monipuolisesta kokoelmasta löytyy luettavaa jokaiseen makuun.  Myös yhteisöt, kuten koulut, päiväkodit ja palvelutalot, voivat olla Celian asiakkaina. Celia on valtion erikoiskirjasto, joka tuottaa ja välittää kirjallisuutta saavutettavassa muodossa. Vuosittain Celia tuottaa noin 2000 uutta kirjaa ääni-, piste- tai elektroniseksi kirjaksi.