Nyt etsitään ehdokkaita vuoden 2013 koulukirjastoksi

Suomen koulukirjastoyhdistys ry on päättänyt tänä vuonna perinteisen Vuoden koulukirjastonhoitajan sijaan nimetä Vuoden koulukirjaston 2013. Valinnan perusteena ovat erityisesti ansiot koulukirjaston kehittämisessä koko yhteisöä palvelevaksi yksiköksi. Tällaisiksi voidaan katsoa esimerkiksi yhteistyö koulussa ja koulun ulkopuolella mm. yleisen kirjaston tai muun paikallisyhteisön kanssa sekä oppilaiden osallistaminen ja koulukirjasto-opetuksen järjestäminen uudella innostavalla tavalla. Myös lukuharrastusta lisäävä toiminta kirjastossa ja tiedonhallintataitojen ohjaus oppilaille ja opettajille otetaan huomioon. Näinä tiukkoina aikoina pienetkin teot ovat merkittäviä!
Vuoden koulukirjasto saa mainetta ja kunniaa sekä kirjauutuuksia koulukirjastoon.

Valinnan vuoden koulukirjastoksi tekee Suomen koulukirjastoyhdistyksen hallitus. Tulos julkistetaan alkuvuodesta järjestettävässä yhdistyksen jäsentilaisuudessa sekä Opettaja-lehdessä.

Hakemus vuoden koulukirjastoksi tulee tehdä 31.12.2013 mennessä. Hakemukset voi postittaa osoitteeseen Suomen koulukirjastoyhdistys, Kehrääjäntie 5B, 02660 Espoo tai toimittaa sähköisesti: suomen.koulukirjastoyhdistys@gmail.com. Hakulomake löytyy täältä.